^Powrót na górę

1,5% dla Stowarzyszenia

Nasze Stowarzyszenie ma status
Organizacji Pożytku Publicznego (OPP)
,

dlatego 1,5% podatku za 2023 rok możecie Państwo przekazać na rzecz naszego stowarzyszenia wpisując w formularzu PIT nasz
nr KRS: 0000365581
i w polu Cel szczegółowy 1,5%
nazwę Stowarzyszenia.

 

 

W imieniu naszych podopiecznych dziękujemy za Wasze wsparcie.

REGULAMIN PRACY KOMISJI REWIZYJNEJ

STOWARZYSZENIA RODZIN, OPIEKUNÓW I PRZYJACIÓŁ DZIECI

ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI „MNIEJ WIĘCEJ”

 

 

 

I POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

§ 1 

  1. Regulamin Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia Rodzin, Opiekunów i Przyjaciół Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi „Mniej więcej”zwanej dalej Komisją Rewizyjną określa zakres i tryb pracy Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia Rodzin, Opiekunów i Przyjaciół Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi „Mniej więcej oraz tryb podejmowania przez Komisję uchwał.
  2. Komisja Rewizyjna działa na podstawie ustawy Prawo o Stowarzyszeniach, statutu stowarzyszenia, Walnego Zebrania Członków oraz niniejszego Regulaminu Komisji Rewizyjnej.
  3. Komisja Rewizyjna Stowarzyszenia jest organem kontrolującym i nadzorującym całokształt działalności Stowarzyszenia, ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki finansowej
  4. Siedzibą władz Stowarzyszenia, w tym Komisji Rewizyjnej jest miasto Łódź. 

 § 2

 

  1. Komisja Rewizyjna wybierana jest przez Walne Zgromadzenie Członków w głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów przy obecności, co najmniej 1/3 członków uprawnionych do głosowania.
  2. Kadencja Komisji Rewizyjnej trwa 3 lata i kończy się z chwilą wyboru nowej Komisji Rewizyjnej przez Walne Zgromadzenie Członków.
  3. Komisja Rewizyjna składa się z trzech osób: przewodniczącego, zastępcy i sekretarza.
  4. Przynajmniej jedna osoba w składzie Komisji Rewizyjnej musi mieć przygotowanie pedagogicznym.
  5. Przewodniczącego, zastępcę oraz sekretarza wybiera Walne Zgromadzenie Członków.
  6. Członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą pełnić innych funkcji we władzach Stowarzyszenia.
  7. Członkowie Komisji Rewizyjnej: nie mogą pozostawać w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stopniu pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości służbowej z członkami Zarządu,nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
  8. Mandat członka Komisji Rewizyjnej wygasa w razie złożenia pisemnej rezygnacji na ręce Prezesa Zarządu, utraty członkostwa w Stowarzyszeniu oraz w przypadku odwołania przez Walne Zebranie Członków.
  9. W razie wygaśnięcia mandatu w trakcie kadencji z jakichkolwiek przyczyn, uzupełnienie składu może nastąpić w drodze kooptacji na podstawie wniosku Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. Kooptacja następuje na podstawie Uchwały Komisji Rewizyjnej.
  10. Członkowie Komisji Rewizyjnej pracują społecznie, choć mogą wykonywać inne zadania w Stowarzyszeniu jako jego pracownicy.

 

§ 3

  1. Członkowie pełniący funkcję w Komisji Rewizyjnej posługują się pieczątkami imiennymi.
  2. Wzory pieczątek używanych przez Komisję Rewizyjną przechowywane są w dokumentach Stowarzyszenia z listą osób, które mogą się nimi posługiwać oraz wzorami stosowanych podpisów.

 

II ZADANIA Komisji Rewizyjnej

 

§ 4

 

Do zadań Komisji Rewizyjnej należy:

  1. nadzór i kontrola całokształtu Stowarzyszenia;
  2. kontrolowanie co najmniej raz w roku działalności Zarządu;
  3. składanie wniosków z kontroli na Walnym Zgromadzeniu Członków;
  4. wydawanie Zarządowi zaleceń pokontrolnych;
  5. sporządzanie sprawozdań ze swej działalności i występowanie do Walnego Zgromadzenia z wnioskiem w przedmiocie absolutorium dla Zarządu;
  6. zawieszanie w prawach członków Zarządu w przypadku rażącego naruszenia Statutu lub działania na szkodę Stowarzyszenia;
  7. prawo wystąpienia z wnioskiem o zwołanie Walnego Zgromadzenia Członków oraz zebrania Zarządu;
  8. ustalanie wysokości zobowiązań, które Zarząd ma prawo zaciągnąć bez konieczności uzyskania zgody Komisji. Członkowie Komisji Rewizyjnej wybierani są na okres trzech lat przez Walne Zgromadzenie Członków.

 

 

III ORGANIZACJA PRACY KOMISJI REWIZYJNEJ

 

§ 5

 

  1. Członkowie Komisji Rewizyjnej mają obowiązek uczestniczyć w posiedzeniach i innych pracach Komisji Rewizyjnej.
  2. W razie przeszkód uniemożliwiających uczestnictwo w posiedzeniach Komisji Rewizyjnej, członek Komisji Rewizyjnej zobowiązany jest do usprawiedliwienia w formie pisemnej swojej nieobecności
  3. Członkowie Komisji Rewizyjnej maja prawo uczestniczenia z głosem doradczym w posiedzeniach Zarządu Stowarzyszenia.

 

 

 

§ 6

 

 

  1. Posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbywają się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż dwa razy w roku.
  2. Posiedzenie Komisji Rewizyjnej zwołuje Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
  3. W posiedzeniach Komisji Rewizyjnej mogą być obecne osoby spoza Stowarzyszenia, jeżeli przewodniczący Komisji zaprosi je jako ekspertów w sprawach, nad którymi pracuje Komisja, lub ze względu na przedmiot obrad.  Komisja może zaprosić na swe posiedzenie także innych członków stowarzyszenia.  Osoby te nie mają prawa do głosowania.
  4. Osoba zwołująca posiedzenie Komisji Rewizyjnej z wyprzedzeniem co najmniej tygodniowym zawiadamia członków Komisji Rewizyjnej i osoby, o których mowa w §6 ust. 3 pisemnie lub telefonicznie albo e-mailem, określając termin, godzinę, miejsce oraz tematykę obrad.
  5. Zawiadomieni (zaproszeni) członkowie mają obowiązek osobiście uczestniczyć w posiedzeniu.
  6. W przypadku potrzeby niezwłocznego zwołania posiedzenia Komisji Rewizyjnej nie musi być  zachowany termin , o którym jest mowa w ust.4.
  7. Obradom Komisji Rewizyjnej przewodniczy Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
  8. Przewodniczący obrad przedstawia porządek obrad. Z wnioskiem o dokonanie zmian w porządku obrad może wystąpić każdy Członek Komisji Rewizyjnej. Przyjęcie porządku obrad następuje zwykłą większością głosów.

 

 

§ 7

 

Komisja Rewizyjna ma prawo żądania od członków i władz Stowarzyszenia pisemnych lub ustnych wyjaśnień dotyczących kontrolowanych spraw. 

 

 

§ 8

 

  1. Komisja Rewizyjna rozstrzyga sprawy należące do jej kompetencji w drodze uchwał.
  2. Komisja Rewizyjna głosuje jawnie. Wyniki głosowania odnotowane są w protokole.
  3. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej na wniosek członków Komisji może zarządzić głosowanie tajne.
  4. Uchwały Komisji Rewizyjnej zapadają w głosowaniu zwykłą większością głosów.
  5. Głosowania w sprawach personalnych oraz nad absolutorium dla Zarządu wymagają głosowania tajnego.
  6. Wniosek o absolutorium wymaga uchwalania bezwzględną większością głosów.

 § 9

 

Z posiedzenia Komisji Rewizyjnej sporządza się protokół, który zawiera:

  • datę posiedzenia
  • listę nazwisk członków Komisji Rewizyjnej i innych osób obecnych na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej
  • stwierdzenie możliwości podejmowania uchwał
  • przyjęcie porządku obrad i protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji Rewizyjnej
  • zwięzłe streszczenie omawianych spraw i dyskusji
  • odnotowanie na uchwałach Komisji Rewizyjnej wyników głosowania.

Tekst podjętych uchwał jest załącznikiem do protokołu. Uchwały Komisji Rewizyjnej w sprawach bieżących są odnotowywane wyłącznie w protokole.

Protokoły z posiedzeń Komisji Rewizyjnej i podjęte uchwały podpisują wszyscy obecni Członkowie Komisji Rewizyjnej.

Protokoły z posiedzeń i uchwały Komisji Rewizyjnej przechowywane są w Biurze Stowarzyszenia, które prowadzi ich rejestr.

 

§ 10

 

Procedura składania wniosków, skarg i próśb do Zarządu:

  1. Wnioski, prośby i skargi składane są w formie pisemnej na ręce członków Komisji Rewizyjnej.
  2. Komisja Rewizyjna winna, po rozpoznaniu sprawy, udzielić w każdym przypadku odpowiedzi pisemnej w ciągu miesiąca od wpłynięcia wniosku, skargi lub prośby.

 

§ 11

 

W przypadkach nie uregulowanych w niniejszym regulaminie decyduje Komisja Rewizyjna kierując się postanowieniami Statutu bądź innymi przepisami prawa, a w ostateczności powszechnie obowiązującymi normami zwyczajowymi 

 

IV POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

§ 12

  1. Regulamin Pracy Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia Rodzin, Opiekunów i Przyjaciół Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi „Mniej więcej” kontrasygnuje Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia.
  2. Regulamin obowiązuje od dnia przyjęcia go przez Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia Rodzin, Opiekunów i Przyjaciół Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi „Mniej więcej”

 

Copyright © 2013. SMW  Rights Reserved.